Öko és Micro:bit találkozása „Kódolj STEM projektet!”

2019.04.28

A Digitális témahét az Újpesti Csokonaiban több szálon is futott. Az iskolai "nagyprojektben", mely a Fenntarthatósági témahéten kezdődött, elsőtől 11.-ig vettek részt diákok.

szórólap
szórólap

A "nagyprojekt" a Fenntartható Micro:bit címet kapta. Egyszerűen szólva, a Fenntarthatósági témahéten megalkotott ruhakölteményeket mindenféle világító vagy nyomtatott dísszel látták el a gyerekek. Hogy ez megvalósulhasson kellett lelkesedés, ötletek, előzetes tanulás (mentorként közreműködött Klacsákné Tóth Ágota), a gyerekek kíváncsisága, sok Micro:bit, krokodilcsipesz, neopixel, ping-pong labda , egyáltalán nem könnyen beszerezhető színes led dióda, technika óra és még sok más. Elindultak a próbálkozások, hogyan fog működni, hogyan tanítjuk meg a diákoknak. (Persze csak akkor, ha netán nem lenne saját ötletük.)

A projekttervet egy nagyon lelkes tanári csapat készítette el, akik az alkotó munkához már hozták diákjaik ötleteit is.

A PROJEKTTERV egy pályázat része lesz, ezen az oldalon a pályázat elbírálása után tekinthető meg.

A Fenntarthatósági témahéten számos tanórán - életvitel és gyakorlat, biológia, fizika, kémia, földrajz, informatika - beszéltek a tanulók a közvetlen környezetükről, az emberiség által termelt szemétről, hulladékról, ezek újrahasznosítási tudnivalóiról. A tanulók prezentáció formájában számot adtak erről.

A ruhák elkészítéséről Fenntarthatósági témahét oldalunkon számolunk be.

A fő attrakció a Divatbemutató volt. A tanulók lelkesen készültek, nézőközönséget szerveztek, kellett egy jó videós, aki filmre vette az eseményt és lelkes szülők, akik segítették gyermekeiket. Nagy sikert arattak. (A videó a képre kattintva érhető el.)

Mindeközben zajlottak az egyéni projektek egy-egy osztályban: az 1.b-ben a Betűbolygó, a 2.c-ben a BlueBot projekt, a felső tagozatosok pedig a Storyboarddal készítettek történeteket a fenntarthatóságról, a Thinkling-gel pedig interaktív képeket ugyanerről. Ezekről a következő bejegyzésekben olvashatnak.